איך נקבעת עלות בדיקת MRI פרטית?

עלות בדיקת MRI פרטית

בישראל מתבצעות מדי שנה כ-330,000 בדיקות MRI. מכשיר הדימות בתהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging, ובראשי תיבות MRI) הוא המשוכלל ביותר הקיים כיום כשנדרשת הדגמה של איברים פנימיים, ובפרט של המוח ושל עמוד השדרה, ובהתאם בשלל מצבים רפואיים מורכבים זוהי הבדיקה המומלצת.

במאמר זה נדבר על עלות בדיקת MRI פרטית, כיצד היא נקבעת, אילו גורמים משפיעים על המחיר ומדוע זה חשוב ל

מתי נדרש MRI פרטי?

למרות היתרונות המשמעותיים של ה-MRI, לעתים מופנים מטופלים דווקא לבדיקת CT. עפ”י דוח חמור של מבקר המדינה מלפני מספר שנים, ישנם לא מעט מקרים שבהם להפניה אין הצדקה רפואית, מה גם שמכשירי ה-CT חושפים את הנבדקים לקרינה שעלולה להיות מסוכנת (ובפרט כשהיא מיותרת). סיבה אחת להפניה הלא אופטימלית בלשון המעטה היא התורים הארוכים (עקב המספר הנמוך של מכשירי ה-MRI בישראל ביחס לגודל האוכלוסייה) ועוד סיבה היא העלות הכלכלית של הדימות בתהודה מגנטית – פי 6 בהשוואה לטומוגרפיה ממוחשבת (Computed Tomography ובראשי תיבות CT).

כשאדם שזקוק לאבחון מדויק מבקש בכל זאת לעבור MRI יש לו את האפשרות לפנות לבית חולים או מכון שמצויד במכשיר זה, ולממן בכוחות עצמו את הבדיקה (בניגוד למצב שבו קופת החולים משלמת את המחיר). עלות בדיקת MRI פרטית יכולה להגיע גם ל-3,000-5000 ש”ח, ובכל מקרה המחיר שתשלמו נקבע בהתאם לסוג הספציפי של הבדיקה. במקרים שבהם ה-MRI מתבצע תחת הרדמה ייתכן צורך בתשלום נפרד עבור פרוצדורה זו.

ביטוחי בריאות פרטיים עשויים לכלול כיסוי למצב הנ”ל, כלומר לשלם עבורכם את עלות ה-MRI הפרטי – כדאי לבדוק מול סוכן הביטוח.

מהו זמן ההמתנה הממוצע לבדיקה?

מצב נוסף שבו נדרש MRI פרטי הוא כשקופת החולים מסכימה להפנות את המטופל לבדיקה זו אבל התור שנקבע הוא במועד מאוחר מאוד. חשוב לזכור שבמצבים רפואיים רגישים המתנה ממושכת עלולה להוביל להחמרת המחלה או הפגיעה ממנה סובל האדם, עקב היעדר טיפול מתאים. בנוסף מדובר בתקופה של מתח נפשי עז, שגם לו יש כמובן השפעה שלילית על איכות החיים וגם על הבריאות.

על-פי פרסומים שונים בתקשורת, ישנם בתי חולים ומכוני MRI שמציעים את הבדיקה ללא המתנה, תמורת סכומים של כ-2,000 ש”ח (ולפעמים גם יותר). במקרה זה עלות בדיקת MRI פרטית היא בעצם הסכום שתשלמו עבור הדילוג על התור. הפענוח לא יהיה במסגרת פרטית, וייקח בין שבוע לשבועיים.

מה חשוב לדעת על הפענוח של תוצאות ה-MRI?

הדוח החמור של מבקר המדינה העלה ממצאים בעייתיים נוספים לגבי בדיקות ה-MRI, ובפרט לגבי הפענוח.

ראשית, בכ-20% מהמקרים זמן הפענוח עמד על יותר משבועיים, וזאת כשהמדיניות המוצהרת היא להשלים את הפענוח ולאפשר לרופא המטפל להבין מהו מצבו של הנבדק תוך 10 ימי עבודה לכל היותר (שגם הם מהווים פרק זמן ארוך ומעצימים את המתח הרב).

שנית, בכ-15-30% מהמקרים עלולה להתרחש שגיאה במהלך הפענוח, אבל בגלל מחסור ברדיולוגים אין בקרה על פעולה רגישה זו. כמו כן חסרים רדיולוגים שעברו תת התמחויות ייחודיות שמאפשרות להם להבין טוב יותר ממצאי בדיקות מסוימות.

הפתרון לכל הכשלים הנ”ל נמצא שוק בשוק הפרטי: שירות פענוח MRI פרטי מוענק על-ידי נוירו-רדיולוג בכיר שצבר ניסיון רב ועבר הכשרות ספציפיות יקרות ערך. בנוסף הוא מקדיש לבדיקה את כל הזמן הדרוש לכך, ובהתאם הסיכון להתרחשות טעות הוא אפסי. עלות בדיקת MRI פרטית במקרים אלה היא בעצם התשלום לאותו נוירו-רדיולוג והסכום נקבע בהתאם למורכבות הבדיקה. התוצאות נמסרות תוך 24 שעות, כולל הסברים בהירים ומפורטים.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן