איך בוחרים נוירורדיולוג פרטי מומלץ? ובאילו מקרים יש צורך בשירות הזה?

נוירודיולוגית

נוירורדיולוג פרטי מומלץ: מערכת הבריאות בישראל מורכבת מנשות ואנשי מקצוע ברמה גבוהה מאוד. הבעיה היא שהרפואה הציבורית סובלת ממחסור במשאבים – בוודאי בהשוואה למדינות ה-OECD – ועל כן רמת השירות עלולה להיות נמוכה למרות שהרופאים עצמם מעולים. כשמדובר על פענוח ממצאי בדיקות דימות רגישות, הנזק עלול להיות חמור במיוחד, ולכן במצבים אלה מומלץ להיעזר בנוירורדיולוג פרטי.

מהי נוירורדיולוגיה?

רדיולוגיה היא ענף ברפואה שכולל פענוח בדיקות דימות מתקדמות ובהן CT, אולטרסאונד, MRI, EEG ועוד. נוירולוגיה היא ענף ברפואה שעוסק בתפקוד מערכת העצבים בגוף, זו המרכזית (המוח וחוט השדרה) והן זו ההיקפית (המערכת העצבית שמחברת את המוח וחוט השדרה עם האיברים השונים).

בהתאם נוירורדיולוגיה היא התחום שמתמקד בפענוח בדיקות הדמיה של תפקוד מערכת העצבים. באופן טבעי מדובר בבדיקות מורכבות מאוד ורגישות להפליא שהפענוח שלהן מחייב מיומנות גבוהה.

באילו מקרים יש צורך בשירות של נוירורדיולוג פרטי?

נוירורדיולוג פרטי אמון על פענוח ממצאים של בדיקות הדמיה מתקדמות: MRI, סי.טי ומיאלוגרפיה – בדיקת הדמיה של חוט השדרה באמצעות רנטגן.

הבדיקות הנ”ל נדרשות כשיש חשד לגידול במוח, במקרים של מומים מולדים במוח, בעקבות אירוע מוחי או דימום, כשיש מחלה כרונית הקשורה למערכת העצבים המרכזית ובפרט טרשת נפוצה (הן לצורך אבחון והן כחלק משגרת המעקב אחרי התפתחות הטרשת), במצבים של הפרעות הורמונליות על רקע פגיעה בהיפופיזה (בלוטת יותרת המוח), כשיש חשד לפגיעה בחוט השדרה (למשל לאחר חבלה באזור עקב נפילה) ועוד.

לאחר ה-MRI או ה-CT, או המיאלוגרפיה, יתבצע פענוח במכון שבו נערכה הבדיקה עצמה. במכונים עובדים רדיולוגים טובים, אבל העומס המוטל עליהם ובמקרים רבים גם היעדר הניסיון הספציפי עלולים להוביל לטעויות – ועל כן במצבים רגישים מומלצת קבלת חוות דעת נוספת מטעם נוירורדיולוג פרטי מומלץ.

מהן האיכויות החיוניות של נוירורדיולוג פרטי מומלץ?

נוירורדיולוג פרטי מומלץ הוא איש מקצוע שעבר הכשרה ארוכה ומעמיקה. הבסיס הוא כמובן לימודי הרפואה הכלליים שאורכים 7 שנים (כולל הסטאז’), השלב הבא הוא התמחות של 5 שנים ברדיולוגיה – כולל רדיולוגיה אבחנתית, רפואה גרעינית ועוד. לאחר מכן תתבצע עוד תת התמחות ספציפית ויסודית מאוד בנוירורדיולוגיה, וגם בהמשך הדרך עובר הנוירורדיולוג השתלמויות מקצועיות שמעשירות את הידע שלו ומאפשרות לו לזהות במדויק כל ניואנס בכל ממצאי הבדיקות שהוא בוחן.

מרכיב נוסף במיומנות הגבוהה הוא הניסיון הרב שצבר אותו נוירורדיולוג פרטי – ניסיון מעשי שתורם גם הוא לשקט הנפשי של כל מי שפונה אליו לצורך חוות דעת נוספת או לכל צורך אחר.

היתרונות המשמעותיים של פענוח שמבוצע ע”י נוירורדיולוג מומלץ

כאמור רק פענוח שמבוצע ע”י נוירורדיולוג פרטי מומלץ ומנוסה במיוחד מבטיח סיכון מזערי לשגיאה, ובעצם אפס טעויות. הסיבה לכך, מעבר לבקיאות המקצועית הספציפית והניסיון הרב, היא שבניגוד לרדיולוגים שעובדים במכונים, נוירורדיולוג פרטי יכול להקדיש את מלוא הזמן הדרוש לכל פענוח. כשלוקחים בחשבון את המבנים האנטומיים המורכבים והעדינים כל כך במוח, וגם בחוט השדרה, ואת ההשלכות החמורות של כל טעות, ולו הקלה ביותר, בפענוח, קל להבין מדוע השירות של הנוירורדיולוג הפרטי הוא כל כך יקר ערך. עוד כדאי לדעת שתשובות של נוירורדיולוגים פרטיים ניתנות תוך 24 שעות, כך שאין צורך בהמתנה מורטת עצבים.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן