כמה עולה בדיקת אמ אר איי פרטית?

עלות בדיקת MRI פרטית בשנת 2022

במקרים רפואיים רגישים שמחייבים תמונה מפורטת של מצב איבר פנימי כזו או אחר הבדיקה המומלצת ביותר היא MRI. בהתאם נערכות מדי שנה כמה עשרות מיליוני בדיקות MRI ברחבי העולם, וגם בישראל ישנם מטופלים רבים שזקוקים לאבחון מדויק על סמך דימות בתהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging, ובראשי התיבות המוכרים אמ אר איי).

הבעיה היא שהרפואה הציבורית בארץ, מסיבות שיפורטו בהמשך, לא מצליחה לספק מענה מלא לצורך ההולך וגדל (תוצאה של הגידול המתמשך במספר אזרחי ישראל), ועל כן בלא מעט מקרים נדרשת בדיקת MRI פרטית – ולכן גם ישנה השאלה כמה עולה MRI פרטי. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לשאלה מהי בעצם בדיקה פרטית כשהדימות הנדרש הוא אמ אר איי ומהי העלות.

מדוע נוצר הצורך בבדיקות MRI פרטיות?

במצב רפואי מורכב שמחייב דימות מדויק של איבר כמו המוח, עמוד השדרה, הכליות, הלבלב, כלי דם חיוניים ועוד, המכשיר הטוב ביותר הוא במקרים רבים MRI. סיבה אחת היא רמת הדיוק הגבוהה של מכשיר זה (שמפתחיו זכו בפרס נובל לרפואה) וסיבה חשובה נוספת היא רמת הבטיחות הגבוהה של הבדיקה, שלא כרוכה בקרינה ולא גורמת לכאב.

למרות זאת לעתים מופנים החולים לבדיקות אחרות, כשבלא מעט מקרים הסיבה לכך היא הרצון של קופת החולים לחסוך בכסף. בהקשר זה כדאי לדעת שעלותה של בדיקת MRI היא פי 6 בהשוואה ללמשל עלות CT, וזהו שיקול שקופות החולים, ובהתאם גם הרופאים שעובדים עבורן, לא מתעלמות ממנו. אם בכל זאת תרצו לעבור דימות בתהודה מגנטית תצטרכו לשלם עליה בעצמכם – עלות בדיקת MRI פרטית, לפי מחירוני משרד הבריאות, היא ברוב המקרים בין 1,800 ל-3,600 ש”ח. ביטוח בריאות פרטי עשוי לממן עבורכם את הבדיקה החשובה, וכדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם.

איך לא לחכות זמן רב לתור פנוי?

מערכת הבריאות הציבורית כאמור לא מצליחה לספק במלואו את הצורך בבדיקות MRI. סיבה אחת לכך היא מיעוט המכשירים ביחס לגודל האוכלוסייה: נכון ל-2017 היו בישראל 4.2 מכשירי אמ אר איי על כל מיליון בני אדם, בזמן שהממוצע במדינות ה-OECD, כך על-פי דוח מיוחד של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי של המדינות המפותחות, עמד על 15.5 מכשירים לכל מיליון בני אדם – יותר מפי 3.5 בהשוואה לישראל!

סיבה נוספת לכך שגם אם תקבלו הפניה ל-MRI תצטרכו להמתין בתור שעלול להימשך גם שבועות רבים היא המחסור המשמעותי ברדיולוגים. רדיולוגים הם רופאים שעברו הכשרה ממושכת כדי לפענח תוצאות בדיקות מתקדמות כגון אמ אר איי, CT ואחרות. בארץ, כך על-פי גורמים בכירים במערכת הבריאות, ישנם רק כ-400 רדיולוגים בזמן שנדרשים לפחות עוד 200 (!) אנשי מקצוע כדי לספק לציבור הרחב שירות ברמה שמתאימה למדינה מפותחת.

בהתאם גם מי שמקבל את ההפניה המיוחלת ל-MRI עלול להמתין זמן רב עד לבדיקה עצמה. בשנים האחרונות התפרסמו תחקירים שונים לפיהם ישנם מכוני MRI שמציעים למעשה בדיקה פרטית בלי המתנה – במקרים אלה עלות בדיקת MRI פרטית היא כ-2,000 ש”ח.

איך לוודא פענוח מדויק?

מקרה נוסף שבו מדברים על MRI פרטי הוא כשהפענוח נמסר לידיים מקצועיות במיוחד של נוירורדיולוג בכיר מחוץ למכון שבו התבצעה הבדיקה. כדאי לדעת שבגלל העומס הרב ישנם גם שגיאות רבות, וישנם אף המעריכים את הסיכון לטעות במהלך פענוח MRI ב-20-30%!

פענוח של נוירורדיולוג פרטי מושלם תוך 24 שעות ומאחר שהוא מקדיש לכל פרט ופרט את כל תשומת הלב הנדרשת, התוצאה היא סיכון אפסי לאבחון שגוי. במקרים אלה עלות בדיקת MRI פרטית היא שכרו של הנוירורדיולוג, שנקבע בהתאם למידת המורכבות של הפענוח.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן