למה ישנה חשיבות לזמן פענוח MRI ואיך לקצר אותו?

זמן פענוח צילומי הדמיות MRI

עולם הדימות הרפואי השתכלל באופן דרמטי בחצי המאה האחרונה, ובפרט פותחו שני מכשירים שמאפשרים הדמיה מעולה של פנים הגוף: ה-CT וה-MRI. שני מכשירי הדימות – שניהם, אגב, זיכו את מפתחיהם בפרס נובל – כבר סיפקו לאינספור בני אדם תמונת מצב מדויקת להפליא ובהתאם אבחון ללא רבב וגם הצילו חיים במקרים רבים.

בהתאם ישנו ביקוש רב לבדיקות אלה, ובמיוחד ל-MRI שנחשבת לבטוחה יותר וזאת מהסיבה הפשוטה שלא נדרשת חשיפה לקרינה כדי לעבור אותה. מצד שני בישראל מספר מכשירי הדימות בתהודה מגנטית קטן יחסית ובנוסף ישנו מחסור בטכנאים להפעלת ה-MRI וברופאים שהוכשרו לפענח את ממצאי המכשיר – והתוצאה: ההמתנה להשלמת הפענוח עלולה להיות ממושכת.

בעמוד זה תמצאו מידע לגבי פענוח MRI, משך ההמתנה והאפשרות של פענוח פרטי תוך 24 שעות בלבד.

מי מפענח את ממצאי ה-MRI?

פענוח ממצאי מכשיר הדימות בתהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging ובראשי תיבות כמובן MRI) מתבצע במכון שבו נערכה הבדיקה – בין אם מדובר על בית חולים שהצטייד במכשיר הרפואי המתקדם ובין אם על מכון פרטי.

אנשי המקצוע שאמונים על פענוח MRI (וכן CT ובדיקות דימות נוספות) נקראים רדיולוגים. רדיולוג הוא רופא שלאחר 7 שנות ההכשרה הבסיסית (6 שנות הלימודים ושנת הסטאז’) עבר עוד התמחות מאוד ארוכה – 5 שנים! הצורך בהכשרה של 12 שנים והתנאים הלא מאוד אטרקטיביים של רדיולוגים בישראל כמו גם מספר תקנים נמוך יחסית הובילו לכך שנוצר פער משמעותי של כ-200 רדיולוגים – והדבר בא לידי ביטוי גם מבחינת זמן פענוח MRI.

כמה זמן נמשכת ההמתנה לפענוח תוצאות MRI?

המחסור החמור ברדיולוגים גורם לכך שההמתנה לפענוח ממצאי ה-MRI תהיה ממושכת. בדרך כלל המכונים ובתי החולים מתחייבים לפענוח תוך 7 ימי עבודה עד שבועיים, אבל ישנם גם לא מעט מקרים שבהם נבדקים המתינו פרק זמן ממושך אפילו יותר – כ-3 שבועות!

בהקשר זה כדאי לזכור שגם ההמתנה לבדיקה עצמה עלולה להיות ממושכת, כולל מקרים של עד חודשיים-שלושה.  

באילו מקרים חשוב לקצר את זמן ההמתנה לפענוח MRI?

בדיקות MRI מתבצעות במצבים רפואיים רגישים ומורכבים שמעורבים בהם איברים חיוניים. בכל מקרה שכזה ישנה באופן טבעי אי ודאות שמייצרת מתח רב. בהתאם זמן פענוח MRI ממושך מדי מאריך את התקופה שבה האדם חווה קושי רגשי עצום. בנוסף חשוב לזכור שכל עוד לא מתבצע הפענוח גם לא ניתן להתחיל בטיפול, אם נדרש כזה – וגם לכך עלולות להיות השלכות בעייתיות כשהמחלה ממנה סובל האדם מחמירה תוך כדי המתנה.

מהו שירות פענוח MRI פרטי?

את פענוח ממצאי ה-MRI אפשר להפקיד גם בידי נוירורדיולוג בכיר ובעל ניסיון רחב היקף במיוחד. שירות זה ניתן כמובן בתשלום, והוא מבטיח זמן פענוח MRI מינימלי – 24 שעות בלבד!

בנוסף ליתרונות קיצור פרק הזמן, הן מבחינת אי הוודאות של הנבדקים והן מבחינת האפשרות להתחיל בטיפולים ללא עיכובים, ישנה עוד סיבה טובה מאוד לשקול פנייה לשירות זה: הסיכון האפסי להתרחשות טעות בפענוח. הרדיולוגים במכונים ובבתי החולים הם אמנם אנשי מקצוע אחראים ומיומנים, אולם עקב המצב הקיים בהם העומס עליהם גדול ופרק הזמן שהם יכולים להקדיש לכל בדיקה מצומצם. במסגרת פענוח MRI פרטי ניתנת לכל פרט ופרט ולכל ניואנס מקסימום תשומת לב, והתוצאות בהתאם.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן