חוות דעת שניה בפענוח בדיקות הדמייה – הצלת חיים

חוות דעת שניה מגורם רפואי על בדיקות הדמייה

ה-MRI, ובעברית דימות בתהודה מגנטית, הוא אחד המכשירים המשוכללים ביותר הקיימים כיום. בעולם הרפואה מסתמכים עליו במגוון רחב מאוד של מצבים רפואיים מורכבים בזכות העובדה שהוא מספק מידע שמאפשר אבחון מדויק, וגם בגלל שהבדיקה עצמה בטוחה לחלוטין, לא גורמת לכאב ולא מחייבת חשיפה לקרינה.

מצד שני, אי אפשר לסמוך על תוצאות הפענוח של בדיקות ה-MRI בעיניים עצומות, וזאת בגלל האחוז הגבוה יחסית של השגיאות. בהתאם ישנם מצבים רבים שבהם מומלצת האופציה של פענוח נוסף. בעמוד זה תמצאו מידע על הסיבות לטעויות בפענוח, המקרים שבהם כדאי לקבל חוות דעת רפואית שניה והדגשים העיקריים לגביה.

למה נדרשת חוות דעת נוספת ומדוע היא קריטית?

בכל מכון MRI עובדים רדיולוגים שתפקידם הוא לפענח את הממצאים שמספק המכשיר. רדיולוג הוא רופא שעבר תהליך הכשרה מקיף וממושך (5 שנים), וכמובן שכל אנשי המקצוע מודעים היטב לאחריות הרבה שמוטלת עליהם בכל פענוח בדיקת MRI.

הבעיה היא שעקב המחסור ברדיולוגים בארץ, המפענחים נדרשים להספיק לעבור על בדיקות רבות יחסית בכל פרק זמן נתון, ובאופן כללי נתונים לעומס משמעותי. התוצאה: טעויות. כמה? לפי הערכות של גורמים בכירים בתחום הרפואה הציבורית בישראל, בלפחות 10% מהמקרים, ויש מי שאומר שהנתון הנכון הוא קרוב ל-20% מהבדיקות, ישנן שגיאות בפענוח.

כל טעות עלולה להוביל לנזק חמור: אדם בריא שעובר טיפולים מורכבים וחווה תופעות לוואי רבות שלא לצורך, או אדם שסובל ממחלה או פגיעה אבל לא מקבל בזמן את הטיפול המתאים עקב אבחון שגוי. במקרה של מחלה קשה או פגיעה חמורה, התוצאה עלולה להיות אפילו מוות מיותר, ולכן חוות דעת רפואית שניה לMRI עשויה להציל חיים.

באילו מקרים כדאי במיוחד לבקש חוות דעת רפואית שניה לMRI?

על-מנת למזער את הסיכון לשגיאות, ובעצם להבטיח אבחון מדויק לחלוטין, ישנה האופציה של פענוח בדיקת MRI ע”י נוירו-רדיולוג/ית פרטי/ת. לאחר קבלת חוות דעת נוספת MRI מתגלה כמכשיר רב תועלת שאפשר בזכותו לדעת בדיוק מה לעשות.

בפרט מומלץ לפנות לשירות זה במקרים הבאים:

  1. כשמדובר על מצב רפואי מורכב במיוחד, ואתם חוששים שהרדיולוגים במכון לא מנוסים מספיק בפענוח ממצאים רלוונטיים.
  2. כשלהחלטה שמבוססת על הפענוח יש השלכות משמעותיות – למשל טיפול ממושך שעלול להשבית אתכם למשך פרק זמן ארוך ולגרום לכאב רב.
  3. כשהאינטואיציה שלכם אומרת לכם שמשהו לא תקין בפענוח.

היתרונות המשמעותיים של פענוח MRI פרטי

חוות דעת רפואית שניה לMRI מקטינה את הסיכון לטעות ולמעשה הופכת אותו לאפסי. סיבה אחת היא הבקיאות המעמיקה יותר של הנוירו-רדיולוג/ית – בתחום זה ישנו מגוון רחב של הכשרות ותת התמחויות, וככל שעוברים יותר מהן, כך מתרחב הידע ומאפשר פענוחים מדויקים להפליא גם במצבים הרגישים ביותר.

סיבה נוספת היא הניסיון, שיש לו השפעה של ממש על הוודאות ששום ניואנס לא יתפספס, ועוד סיבה היא שבמסגרת השירות הפרטי ניתן להקדיש לכל פרט ופרט בממצאי ה-MRI את כל הזמן הדרוש.

כאמור כשמבקשים חוות דעת נוספת MRI מתגלה כהמצאה קריטית ומצילת חיים. עוד כדאי לדעת שגם מבחינת ממד הזמן יש לשירות יתרון משמעותי: התשובות המלאות מתקבלות תוך 24 שעות, כך שלא תצטרכו לחכות במתח זמן רב מדי.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן