הסבת רישיון רדיולוגיה מארה”ב לישראל: כך תעשו זאת נכון

הסבת רישיון רדיולוגיה מארהב לישראל

במדינות רבות, וישראל היא אחת מהן, יש שיעור גבוה של רופאים מומחים שרכשו את השכלתם או הכשרתם המקצועית במדינה זרה. קבוצה זו, של בוגרים בחו”ל, כוללת הן אזרחי מדינות זרות שעלו ארצה והן אזרחי המדינה שעברו הכשרה בחו”ל. ברוב המקרים, הרופאים יבחרו לרכוש את השכלתם המקצועית במיוחד בארצות הברית. בשנת 2021 הגיעו לישראל כ-4,500 עולים חדשים מארה”ב (כ-1,000 יותר מהממוצע השנתי!). מתוך האלפים שעלו בשנה שעברה, הגיעו גם 96 רופאים מומחים ו-286 אנשי רפואה. מה גם שהרישיון האמריקאי לא תמיד יהיה תקף בישראל. אז איך ניתן להמיר רישיון רדיולוגיה מארה”ב לישראל? המשך לקרוא ולגלות.

איך עושים המרת רישיון רדיולוגיה מארה”ב לישראל?

כמה דברים שכדאי לדעת לפני

מדינת ישראל משתמשת במספר כלים עיקריים, על מנת להבטיח את רמתם המקצועית של הרופאים בעלי רישיון או הכשרה רפואית מארה”ב. תצטרך לעבור בחינות רישוי ולהגדיר דרישות לגבי ההכשרה המעשית שלך. המדינה דורשת לפעמים תנאים נוספים כמו הצגת תעודת יושר, עמידה במבחן שפה (אם הוכשרת רק בארה”ב, זה לא רלוונטי עבורך) וקריטריונים נוספים. התהליך הבירוקרטי עשוי להימשך זמן מה, אך בסופו של דבר הוא תמיד ישתלם.

תנאים למתן רישיון קבוע לעסוק ברפואה לבוגרי ארה”ב

  • בעלי רישיון רדיולוגיה אמריקאי שסיימו את לימודי הרפואה. זה צריך להיות ברמה אוניברסיטאית, כלומר בית ספר מוכר על ידי משרד הבריאות.

  • בעלי אזרחות ישראלית או כאלה המוגדרים בחוק כ”תושבי קבע של ישראל”.

  • בעלי תעודה המוכרת על ידי האגף לרישוי מקצועות רפואה.

  • רופאים שעברו בהצלחה את בחינת הרישוי הממשלתי וסיימו בהצלחה התמחות; או בוגרים בחו”ל הפטורים מבחינת רישוי ועשו התמחות בישראל.

  • לקראת תום תקופת תוקפו של הרישיון הזמני יש לשלוח את הרישיון הזמני המקורי לאגף לרישוי מקצועות רפואיים בצירוף מכתב המלצה מרופא מומחה אשר במסגרתו עבדו בעלי רישיון הרדיולוגיה האמריקאי.

לעמוד בכל התנאים הדרושים

בתקנון הרופאים נקבע כי מי שרכש את השכלתו הרפואית במדינה שהמועצה המדעית שלה מכירה בתארי המומחה הניתנים בה ללא בחינות; פטור מחובת בחינות רישוי. במקביל, רופאים שסיימו לימודי רפואה בבתי ספר מוכרים לרפואה בחו”ל, ובעלי תעודה מוכרת, אך לא סיימו התמחות בחו”ל; הם יהיו זכאים לרישיון לעסוק ברפואה בישראל רק לאחר שיעברו בהצלחה בחינה ממשלתית לקראת התמחות ברפואה ולאחריה ישלימו שנת התמחות במוסד מוכר.

השלבים השונים בהמרת רישיון רדיולוגיה

רדיולוגים בוגרי לימודים בחו”ל המעוניינים להמיר רישיון רדיולוגיה מארה”ב לישראל, ולקבל רישיון ישראלי; נדרשים לעבור בהצלחה את בחינת הרישוי. היא פינה בחינה לפני התמחות. הבחינה ניתנת לבוגרים זרים שלא עשו הכשרה מעשית במדינה בה למדו. לעומת זאת, כאשר היא ניתנת לבוגרים זרים שסיימו את ההכשרה המעשית ועבדו במקצוע בחו”ל – זה נקרא בחינת רישוי ממשלתי. נבהיר כאן שזו בדיוק אותה בחינה. לאחר שעברו את הבחינה, בוגרי ארה”ב יקבלו רישיון זמני לעסוק ברפואה לתקופה של 14 חודשים. לאחר שעבדו במקצוע לפחות שנה, יצטרכו להציג בפני משרד הבריאות המלצה מאיש מקצוע מורשה; שהכירו במהלך השנה הזו את אישיותם ומקצועיותם. לאחר מכן ניתן יהיה לקבל את הרישיון הקבוע לרדיולוגיה ישראלית

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן