בדיקת MRI פרטית – מחיר ועלויות, ויחס עלות-תועלת

עלות בדיקת MRI פרטית בשנת 2022

פריצת דיסק, טרשת נפוצה, חסימה בכלי דם, התפתחות עובר, גידול סרטני באחד מאיברי הבטן, תכנון ניתוח באחד המפרקים, אבחון מוקדם של סרטן שד – כל אלה הם רק חלק קטן מהמצבים שבהם מומלץ לבצע בדיקת MRI. לצד היתרונות המובהקים של אמצעי דימות זה על פני בדיקות אחרות, כדאי לקחת בחשבון גם את התורים הארוכים יחסית ולכן גם את האופציה של בדיקת MRI פרטית. בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לעבור את הבדיקה באופן האופטימלי.

מהי העלות של בדיקת MRI?

בדיקות MRI נחשבות לאיכותיות מאוד (בזכות רמת דיוק מרבית והיעדר חשיפה לקרינה) אבל גם ליקרות יחסית בהשוואה לאמצעי דימות אחרים. הסיבה לכך היא המחיר הגבוה של מכשירי ה-MRI עצמם – בין מיליון ל-3 מיליון דולר. לפי המחירון של משרד הבריאות עלותן של מרבית בדיקות ה-MRI היא כ-2,000 ש”ח, אבל ישנן גם בדיקות ספציפיות מורכבות יותר שעלותן גבוהה יותר.

נבדקים עם הפניה מרופא וטופס 17 לא נדרשים לממן את הבדיקה היקרה. במקרים מסוימים ביטוח בריאות פרטי (כלומר לא דרך קופת החולים אלא בחברת ביטוח) מכסה בדיקות רפואיות יקרות כגון MRI, וכשזה המצב גם כן לא נדרש תשלום עבור התהליך.

כשמדברים על בדיקת mri פרטית מחיר הפרוצדורה נקבע בהתאם לסוג השירות הספציפי.

מהי בדיקת MRI פרטית?

ישנם למעשה שני סוגים של בדיקת MRI פרטית: סוג אחד הוא בדיקת MRI שמתבצעת על חשבונו של הנבדק (או הנבדקת, כמובן). בהקשר זה חשוב להדגיש שעקב העלות הגבוהה יחסית של ה-MRI לקופות החולים הן לא תמיד ששות להפנות נבדקים לבדיקה זו ובמקומה נשלחים המטופלים ל-CT או אמצעי דימות אחר. אם בכל זאת האדם מעדיף לעבור MRI, בדיקה שכאמור יש לה מספר יתרונות משמעותיים, הוא יוכל לשלם עליה בעצמו.

סוג שני של MRI פרטי הוא זה שבו עוברים את הבדיקה דרך קופת החולים, אבל משלמים בנפרד על פענוח שיתבצע ע”י נוירו-רדיולוג בכיר ומנוסה (פירוט לגבי יתרונות אופציה זו והמצבים שבהם כדאי לנצל אותה – בהמשך). במקרה השני של בדיקת MRI פרטית מחיר השירות הוא בהתאם למורכבות המצב הרפואי, אבל בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון גם את התועלת ולא רק את העלות.

יחס העלות-תועלת של MRI פרטי

כשמתלבטים אם לעבור בדיקת MRI פרטית מחיר ההליך הוא רק חלק אחד במשוואה, וכדאי לשקלל בהחלטה גם את התועלת.

חשוב להבהיר שאנשי המקצוע שמופקדים על הפענוח של ממצאי ה-MRI בבתי החולים ובמכונים הם רדיולוגים מוסמכים ומן הסתם גם אחראים. יחד עם זאת מספר מכשירי ה-MRI בארץ כאמור קטן יחסית ולכן התורים ארוכים, וכתוצאה מכך גם הרדיולוגים הנ”ל נדרשים לעבוד בתנאים קשים ובלחץ של זמן.

העברת התוצאות לעיניים מנוסות במיוחד במסגרת פענוח MRI פרטי מבטיחה מקסימום תשומת לב לכל פרט ולכל ניואנס ואפס טעויות. בהתאם אין סיכון שתידרשו לעבור טיפולים מורכבים שכרוכים בתופעות לוואי למרות שאינכם חולים, ומצד שני אם מצבכם הרפואי מחייב טיפול – תזכו לו ללא עיכובים מסוכנים. שירות MRI פרטי מבטיח גם פענוח תוך 24 שעות במקום המתנה של עד שבועיים מורטי עצבים.

בנוסף- כשמתבצעת בדיקה פרטית במכון ציבורי- הפענוח איננו פרטי ואיננו מהיר. הבדיקה מפוענחת לפי התור שלה בסדר הפעילות של המוכן ולא מקודמת, רק כי בוצעה על חשבון של הנבדק. בביצוע של בדיקה פרטית מלאה גם הפענוח פרטי. ניתן להפגש או לשוחח עם הרופא המפענח והפענוח מתקבל לאחר 24 דעות לכל היותר.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן