בדיקת MRI פרטית – מהי, מי מפענח ומה הסיכונים?

בדיקת MRI פרטית באזור מפרק כף היד

MRI היא בדיקה מתקדמת במיוחד שמבוצעת במקרים שבהם נדרש אבחון מדויק ללא כל פשרות. באופן טבעי הדיוק תלוי לא רק במכשיר הדימות עצמו ובאופן ביצוע הבדיקה – אלא גם בפענוח הממצאים. במצבים מורכבים ורגישים מומלץ לשקול את האופציה של פענוח MRI פרטי. כדי להבין מהי המשמעות של המונח “MRI פרטי”, מדוע הוא מומלץ וכיצד מתבצעת הבדיקה במקרים אלה, הכנו עבורכם מידע מפורט.

מהו MRI פרטי?

מכשירי ה-MRI הם אמצעי הדימות המשוכלל ביותר שקיים כיום. מכשירים אלה הם גם יקרים מאוד, ולמרבה הצער נמצאים במעט מקומות בארץ ביחס לגודל האוכלוסייה – בחלק מבתי החולים (ובהם רמב”ם, בלינסון, אסף הרופא, איכילוב ושערי צדק) ובמספר סניפים של רשתות בתחום האבחון הרפואי (למשל ממוגרף ומכון מור). בסך הכל ישנם כ-20 מכוני MRI בכל הארץ, כך שבכל מקרה שבו מדובר על בדיקת MRI פרטית הכוונה היא לא לסריקה עצמה אלא לפענוח.

מי מפענח ממצאי MRI?

אנשי המקצוע שמופקדים על פענוח תוצאות בדיקות MRI מכל הסוגים נקראים רדיולוגים. רדיולוגיה היא אחת ההתמחויות המורכבות והממושכות בתחום הרפואה, וכמובן שעוד קודם לכן ישנה הכשרה יסודית ומעמיקה (6 שנות לימודי רפואה ועוד שנת סטאז’ כללית). גם לאחר שמוסמכים כרדיולוגים נהוג לבצע תת התמחויות ולעבור התלמדויות שונות כדי להעשיר את הידע החיוני – ולזכות ביכולות גבוהות במיוחד בכל הנוגע לפענוח בדיקות רגישות כמו CT או MRI.

כמובן שגם הרדיולוגים שמועסקים בבתי החולים ובמכוני ה-MRI הם אנשי מקצוע מוסמכים, שמודעים לאחריות הרבה שרובצת על כתפיהם. יחד עם זאת מוטל עליהם גם עומס רב – כאמור בארץ יש מעט מדי מכשירי MRI, ובהתאם התורים ארוכים והזמן שמוקדש לפענוח הממצאים עלול להיות קצר מדי.

איזה נזק עלול להיגרם עקב פענוח שגוי?

פענוח לא מדויק לחלוטין של תוצאות בדיקת MRI – מצב שהוא לא בלתי אפשרי עקב העומס במכונים ולנוכח העובדה שבסופו של דבר גם רדיולוגים הם בני אדם שעלולים לטעות – עלול להוביל לשתי תוצאות קשות:

א. אי אבחון מחלה או אבנורמליות באיבר כזה או אחר – במקרים אלה (שהם נפוצים יותר מכפי שהיינו רוצים לחשוב), הנזק נגרם לאדם בגלל שהוא לא זוכה לטיפול הנחוץ לו. התוצאה עלולה להיות החמרה במצב, וכשהטעות תתגלה הדבר עלול להיות מאוחר מדי, לאחר שכבר נגרמו נזקים בלתי הפיכים. בהקשר זה כדאי לזכור שישנן מחלות דוגמת סרטן שמתאפיינות באגרסיביות רבה, והיעדר טיפול מתאים מוביל להחמרה מהירה ומשמעותית.

ב. אבחון אדם כחולה למרות שהוא בריא – גם מקרים אלה נפוצים יותר מכפי שנהוג לחשוב, והם בעיקר תוצר של חוסר ניסיון מספיק. כשישנו מצב שהוא אולי חריג אבל אין בו כדי להעיד על פגיעה באיבר כזה או אחר, ובכל זאת הרדיולוג מזהה אותו כמחלה, האדם עלול לעבור טיפולים מורכבים וכן לחוות תופעות לוואי קשות. בנוסף ישנה הפגיעה הרגשית והמתח הרב שכלל אינו הכרחי שכן האדם כאמור בריא.

בדיקת MRI פרטית מצמצמת משמעותית את הסיכון להתרחשות טעויות משני הסוגים הנ”ל, ובעצם מבטיחה לכם אבחון מדויק לחלוטין ובהתאם תוכנית טיפול מיטבית (אם יש בכך צורך).

מי מבצע את הפענוח הפרטי?

בדיקת MRI פרטית היא כאמור פענוח שמתבצע ע”י רדיולוג פרטי. באופן טבעי מדובר באיש מקצוע בכיר ובעל ניסיון רב מאוד. בנוסף יש לו את האפשרות להקדיש לכל ניואנס וניואנס בממצאים מקסימום תשומת לב, וכך לספק תמונת מצב אמינה ומדויקת לחלוטין. יתרון נוסף של פענוח MRI פרטי הוא שהתשובה מתקבלת תוך 24 שעות בלבד, כך שנחסכת ההמתנה מורטת העצבים.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחייג מיד:

או שלחו לנו וואטסאפ:

דילוג לתוכן